SERVEI MUNICIPAL D'OCUPACIÓ DE BADIA DEL VALLÈS

10 febrero 2014

El currículum com a marca personal.

Segons els experts, un reclutador manté l'atenció al contingut d'un curriculum un màxim de 15 segons. Si no ets capaç de fer que la informació rellevant li arribi en aquest espai de temps, estàs perdut, segurament acabarà a la paperera. Per aquest motiu, és important tenir cura d'aspectes com l'estructura de les dades, un disseny atractiu i utilitzar un llenguatge directe. No resulta gens fàcil, però val la pena intentar-ho, perquè d'això depèn passar o no a la següent fase del procés de selecció.

A continuació, et concretem alguns aspectes a tenir en compte si vols aconseguir un cv que marqui la diferència:

1er.- TREBALLA EL CONTINGUT 

No hem de fer un curriculum estàndard i repertir-ho de manera discrecional. Has de demostrar ser un professional tot personalitzant-lo per a cada lloc de treball al que optis. D'aquesta manera el reclutador valorarà de manera positiva el fet què l'hagis fet exclusiu per a ell.

2on. DONA-LI IMPORTÀNCIA AL LLENGUATGE

Tot i que el llenguatge ha de ser formal, hauries d'evitar la terminologia antiga. Aposta per un llenguatge directe, fàcil i dinàmic. La persona que llegeixi el curriculum veurà que ets una persona directa i què evita donar-li voltes a les coses. Això pot esdevenir un plus.

3er.- DESTACA ELS TEUS RESULTATS

Si has aconseguit resultats en altres empreses, no creus què ho haurien de saber? Ofereix dades de forma clara i concisa. Escriure un breu resum amb la descripció de cadascun de les feines és una bona idea sempre que no ho facis d'una manera superficial i sense concretar. Has de mostrar els teus èxits, tot allò a on has estat partícip i aquells reptes que hagis assolit. Aprofita aquest apartat per explicar quina és la teva experiència, això és el que marcarà la diferència respecte els altres candidats.

4art.- L'ACCIÓ CRIDA L'ATENCIÓ

Si vols destacar algun aspecte d'un projecte en el qual hagis participat de manera activa, pots fer servir paraules, sobretot verbs, que impliquin acció, com ara: vaig se pioner, vaig dirigir, vaig llançar... Això provocarà que el teu cv soni a resultats, a èxit i a reptes aconseguits.

5è.- FES ÚS D'UN FORMAT CREATIU

El disseny del teu CV també parla de tu. Existeixen diferents eines per a realitzar un curriculum atractiu, no cal que siguis un professional per aconseguir fer-ne un. Però ves amb compte amb això, no et passis d'innovador. És importat que sàpigues molt bé el sector professional en el què et mous, per tal de saber fins a on pots arribar en aquest sentit.
Pots visitar la galeria de CV a Pinterest, segur que esdevindrà una font d'inspiració.

6è.- ASSENYALA HABILITATS PROFESSIONALS CONCRETES

Fuig del què diu tothom. Si poses "gran comunicador, excel·lents habilitats verbals, orientat al detall..." poden pensar que aquestes habilitats les tenen moltes més persones. Fuig d'això, ofereix quelcom tangible i vertaderament rellevant.
Segurament aquesta és la part més complicada, si necessites ajuda pots informar-te a les webs de Barcelona Activa y Trabajastur, a on es recullen les competències de nombroses professions.

Resumint, el curriculum té dos objectius claus. El primer, captar l'atenció del reclutador i motivar-lo per tal que et selecciona a tu com a candidat. Si creus que el teu CV no et diferencia de la resta de candidats, afegeix la teva marca personal, explica quin és el teu avantatge competitiu, fes-lo atractiu i desperta la seva curiositat, així aconseguiràs que vulguin saber alguna cosa més de tu.


Ubicación: Barcelona, Barcelona, Spain

0 comentarios:

Publicar un comentario en la entrada

Gràcies pel teu comentari.

Sigue el Blog

Idioma

Webs ofertas de empleo

>

Servicios a las empresas

Entradas populares

Archivos

Estadísticas del municipio

Informació Estadística

Programa HERMES

Visitas

Listados